Nap nap után

Nap nap után

Poltika, kultúra, korrektség. Melyik a kakukktojás?

2019. január 28. - Bolzano

Újra itt. Kezd kirajzolódni, hogyan fogom tudni ezt a blogot vezetni s az sajnos így a harmadik bejegyzésnél láthatóvá vállt, hogy ritkábban, mintsem mondanivalóm kikívánkozna belőlem. Sok minden lenne, amiről kellene és talán fogok is írni alkalomadtán.
Most azonban nagy fába vágom a fejszét. Olyan témakört választottam jelen posztom tárgyául, ami talán a legvitatottabb, amióta az úgynevezett demokráciák kora ismét felvirradt a nyugati világ felett.  Na, de kezdjünk is bele.

Elsőként álljon itt az egyik kedvenc íróm egy örökbecsű sora: "A politikában az emberek mindig az ámítás és az önámítás együgyű áldozatai voltak és azok is maradnak.”

Márai jól látta ezt. Ezt is. Két eset volt, ami arra késztetett, hogy megírjam első politikai témájú posztom. A napokban az ellenzéki médiában  lett kedvelt téma, hogy a kormányzópárt, hát szokás fenegyerekének is nevezni, Bayer Zsoltja az Echo Tv-n látható showjában, nekiment annak a 18 éves gimnazista lánynak, aki egy kecskeméti tüntetés alkalmával indulatos, trágár jelzőktől sem mentes beszédet mondott el. Ezt a szózatot 444, a 24.hu és az index is nagyra értékelte és a jelenlegi kormányellenes tüntetések egy ismert figurájává tették a kiskunfélegyházi Nagy Blankát.
A másik eset is Bayerhoz köthető. Szintén a közelmúlt híre, hogy Hadházy Ákos pert nyert a publicista ellen, akit bocsánatkérésre és 300 ezer ft megfizetésére köteleztek. Lássuk ez utóbbi történést.

Bayer Zsolt nehezen tudta megemészteni, hogy az általa egyenesen gyűlölt képviselő térdre kényszerítette és a független bíróságok egyik utolsó mozzanata az volt, hogy sokak lelkének jóleső módon alaposan megfricskázta a Fidesz megmondóemberét. Aki természetesen egy ekkora skandalumot nem hagyhatott szó nélkül és előbb blogján majd pedig a már említett műsorában reagált az ítéletre. Bejegyzésében még azt írta, hogy bocsánatot nem fog kérni a 300.000 ft-ot pedig 5 forintosokban fogja kifizetni és tanúk jelenlétében hajítja majd be a politikus kertjébe. Itt hősünk egy pillanatra közröhej tárgyává vállt, amikor többen is megjegyezték, hogy a 60.000 db 5 forintos súlya 252 kg, így valószínűleg azt a zsákot nem nagyon fogja hajigálni Bayer. Majd leírta azt is, hogy honnan indult a pereskedése Hadházyval, azaz mi volt a casus belli, amiért a képviselő bíróságra citálta, s ez az, ami lényeges a történet szempontjából. Csak röviden: egy 2017-es, kormányellenes tüntetésen valaki egy olyan táblát emelt az égre, amelyen a következő felirat volt olvasható: Orbán geci, Áder nyeli. Ezen a tüntetésen részt vett több ellenzéki politikus, köztük Hadházy és Széll Bernadett is. A történet azon része, hogy ezek után a szereplők hogyan kerültek ugyanabba a sörözőbe számomra nem világos, a lényeg az, hogy ott voltak s ha már ott voltak, akkor Bayer Széll Bernadettnek szegezte a kérdést, hogy mit szólna hozzá, ha a békemeneten ők olyan transzparenssel vonulnának, hogy Hadházy geci, Széll Detti nyeli. Ez volt az a mozzanat, amiért Hadházy Ákos beperelte Bayer Zsoltot. És akkor itt álljunk is meg és tegyük fel a kérdést, vajon mennyi joga van Hadházynak perelni és felháborodni azok után, hogy emberként és politikusként nevét adja egy tüntetéshez, ahol ilyen transzparenseket lobogtatnak, illetve büszkén áll az O1G jelenség mellett is? A kérdés persze költői, a jelek szerint minden joga meg van hozzá, sőt még igaza is van. Csak az objektív külső szemlélő tudatában van a zavar, hogy milyen alapon háborodik fel valaki azon, hogyha trágár szidalmazásra, trágár szidalmazást kap válaszul? Ezt már nem lehet? Csak neki és a vele egy oldalon állóknak szabad másokat gecizni, de őt aztán senki meg ne próbálja ezzel a jelzővel illetni, mert meg sem áll a bíróságig? Dacára annak, hogy kimondottan nem szimpatizálok Bayerrel, ellenben az igazsággal nagyon is, azt kell mondanom, hogy az 5. számú párttagkönyv tulajdonosának teljes mértékben igaza van és az a Hadházy Ákos, aki egyébként a korrupciós ügyek leleplezésében végzett munkájával mindenképp elismerést érdemel, emberileg megbukott és a megannyi kormányzati csalás és lopás mellett most azt is bizonyította, hogy takonyból van a gerince. A Bayer showban elhangzottak néhány pontban eltértek attól a blogbejegyzéstől, amit Bayer előzőleg írt az üggyel kapcsolatban. Egyrészt belátta, hogy nem tud 252 kg súlyú zsákokkal dobálózni, így a 60.000 db öt forintost több, hajintható súlyú zsákba helyezi, illetve a bocsánatkérést megírja és letétbe helyezi, megjelentetni pedig akkor fogja, ha Hadházyék is elnézést kérnek a trágár transzparensek miatt.


S akkor most fordítsuk meg az irányt és nézzük meg, hogy ez a "más szemében a szálkát is, a sajátomban a gerendát sem" jelenség visszafelé is működik-e s vajon mennyire jogos  a Nagy Blankával kapcsolatos kirohanás a Bayer show-ban. Lássuk mit mondott itt Bayer. A műsor vonatkozó részében megmutatta az Echo tv nézőinek és a stúdióban helyet foglaló közönségének a diáklány által elmondott beszéd egy részletét, majd mondandóját a következő gondolattal nyitotta: "Ő a mi kis Blankánk, a jövő politikusasszonya, ugye, aki ha gimnazista, akkor maximum 18 éves lehet, és már egy igazi kretén, barom állat! És még csak 18 éves!" Ezután egy hosszabb monológot adott elő arról, hogy hajdanán ethosz volt gimnazistának lenni, kiváltképp Krúdyék idejében, de természetesen az ő idejében is és a gimnáziumok által képviselt szellemiség sárba tiprása, ha egy gimnazista nyilvánosan ilyen csúnyán beszél, s ez nagyon nincs így rendjén. Itt meg is ragadta az alkalmat, hogy megmutassa mi a lényeges különbség közte és Nagy Blanka közt. Amikor ugyanis ők a kommunista rendszer ellen tüntettek, ahol szerinte tét is volt nem úgy, mint a jelenlegi tüntetéseknél, eszükbe sem jutott volna, hogy Grósz Károlyt bajszos fasznak nevezzék, ahogyan a diáklány azt tette kecskeméti beszédében Áder János köztársasági elnökkel. Mert hát ugye, gimnázium, érettségi meg ethosz. S ezzel az üzenettel zárta mondandóját: "No, hát akkor, kedves Blanka! Az a helyzet, hogy te nem hős vagy, hanem egy szerencsétlen, nyomorult, ócska kis proli. És ha így folytatod, akkor belőled nem hős lesz, hanem maradsz egy szerencsétlen nyomorult kis proli." Itt a külső szemlélőnél megint zavar támad az erőben, hogy mennyire hiteles az, ha valaki hosszasan ítél el valakit trágár közbeszéd miatt, majd egy mondattal később már ő nevezi nyomorult, ócska kis prolinak a másikat? Ha ez elsőre megakasztja az ember gondolat menetét, akkor már helyben is van, ez a jó hír. Mert ha mindezek hatására utánanéz a Magyar Érdemrend Lovagkeresztjével kitüntetett publicista munkásságának, akkor bizony válogatott trágárságok tömkelegére fog bukkanni. Bayer Zsolt egyik védjegye ugyanis az, hogy a vele ellenkező véleményen, politikai platformon lévő vagy csak simán őt zavaró tettet végrehajtó embertársait alaposan megválogatott, cikornyás káromkodások közepette küldi el a kurva anyjukba, nevezi őket frusztrált, aberrált rohadékoknak, fehérjehalmazoknak, geciknek és még sorolhatnám. Quod erat demonstrandum, ennek a latin kifejezésnek a rövidítése volt megtalálható minden egyes matematikai tétel bizonyításának végén, amellyel főiskolás éveim alatt találkoztam. Jelentése nagyjából így hangzik: ezt kellett bizonyítani. Azaz a jelenség visszafelé is működik és ennek ékes bizonyítéka, hogy a válogatás nélkül minden neki nem tetsző személyt trágár jelzőkkel illető Bayer Zsolt eltartott kisujjal fintorog show műsorában azon, hogy egy diáklány csúnyákat mondott a beszédében. Na most, ha van közéleti személyiség (amely kifejezés szerintem a politikai diskurzusnak hála még jobban leértékelődött, mint a gimnazisták ethosza), akinek semmilyen erkölcsi alapja nincs másokon a káromkodást számon kérni, hát az pontosan Bayer Zsolt.

Ezt a két momentumot tartottam érdemesnek arra, hogy leírjam, mert azt gondolom, hogy tökéletesen rávilágít a mai politikai és közéleti diskurzus egyik leghitványabb tulajdonságára. Álljon itt egy költői kérdés, amit nyugodtan nevezhetünk naivnak is. Vajon mikor jut el oda a politika és a közbeszéd, hogy olyasmit várunk el és kérünk számon a másik oldalon, amelynek legalább mi magunk megfelelünk?

Válaszként pedig, mintegy keretbe foglalva ezt a bejegyzést hadd idézzem ismét ide Márait: "A politikában az emberek mindig az ámítás és az önámítás együgyű áldozatai voltak és azok is maradnak.”

2019 01.28.

A bejegyzés trackback címe:

https://ahelyzetrol.blog.hu/api/trackback/id/tr7314593566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Feaky D 2019.01.29. 14:58:54

Szerzőcske, olvass logikakönyveket...akkor nem írsz majd ennyi "csúsztatást"...neked csak hülyeséget...ha nem akarod érteni: tüntetés, szervező és a neked nem tetsző tábla esete...nem térek ki a közéletben megjelenő trágárságok szociológiájára, mert felesleges...de tényleg, mi köze volt Hadházynak a spermás táblához?

Sir Galahad 2019.01.29. 15:13:45

Bayer valóban ugyanolyan útszéli stílusban beszélt Blankáról, mint Blanka a tüntetésen. Szerintem ezzel nincsen baj: bár az én ízlésemtől távol áll, ha politikai szereplők gyalázzák egymást, hát egészségükre - legfeljebb a mondandójukból csak a mosdatlan szavak maradnak meg az emlékezetünkben. Ellenben Hadházy viselkedése tényleg nehezen érthető. Ő is egy politikai szereplő, Bayer is; csúnyán beszélt róla, ez tény, de miért kell ezt bíróság elé vinni? Blankát is rommá kéne perelni? Ebből a logikából ez következik.

chrisred 2019.01.29. 15:41:57

Ha valaki anno Grósz Károlyt bajszos fasznak nevezi, legfeljebb szemorvoshoz küldték volna.

chrisred 2019.01.29. 15:45:21

Legalább a bíróságnál képesek voltak gondolkodni, ha már Bayer meg jelek szerint a posztíró képtelen rá. Hadházy vitte azt a táblát? Ha nem, akkor miért kellett az ő személyét is belevonni? Persze, most már tudjuk, 300 ezerért

seol 2019.01.29. 15:53:03

"... akkor Bayer Széll Bernadettnek szegezte a kérdést, hogy mit szólna hozzá, ha a békemeneten ők olyan transzparenssel vonulnának, hogy Hadházy geci, Széll Detti nyeli. Ez volt az a mozzanat, amiért Hadházy Ákos beperelte Bayer Zsoltot"

Nem ez volt.

seol 2019.01.29. 15:54:35

@chrisred:

Nem érted, ha Tüntető Béla gyalázta Orbánt, akkor Bayer is gyalázhatja Hadházyt és Széll Bernadettet.

chrisred 2019.01.29. 16:05:12

@seol: Tüntető Béla motivációja ismert, Orbán és Áder erőszakot követett el vele szemben, megfosztotta a szabadideje egy részétől. De mit tett Hadházy Bayerrel szemben?

morph on deer 2019.01.29. 16:08:02

“Dacára annak, hogy kimondottan nem szimpatizálok Bayerrel, ellenben az igazsággal nagyon is, azt kell mondanom, hogy az 5. számú párttagkönyv tulajdonosának teljes mértékben igaza van”

Hát nincs.
Hadházy ugyanis nem egy “oldalt” perelt, nem egy “csoportot” perelt, hanem SZEMÉLYESEN Bayert, amiért SZEMÉLYESEN őt (is) sértegette!

Ezzel szemben Bayer egy HARMADIK SZEMÉLYHEZ kapcsolódó feltételhez kötötte az altala - egyébként feltétel nélkül - teljesítendő jogerős ítélet végrehajtását, amihez a világon semmiféle joga nincs!

Sem jogi-, sem erkölcsi értelemben!

Alapvetően már azért sem, mert a jogerős bírói ítéletet kötelező végrehajtani, és amennyiben ez nem történik meg, Hadházy jogosult végrehajtást kérni.
A gyermeteg aprópénzhajigálás akkor SEM lenne teljesítésként elfogadható, ha Bayer nem az a csúszómászó lenne aki, és tegyük fel képes lenne felemelni a zsákot, ugyanis vagy hivatalosan, átutalás, ügyvéd, stb. teljesít, vagy személyesen, de akkor a Hadházytól átvételi elismervényt kell kapnia, a dolog CSAK akkor érvényes.
(Pech, mondaná Bayer valamelyik felmenője.)

A másik azon egyszerű ok, mely szerint Bayer NEM Hadházy kezében látta az inkriminált feliratot, tudomásom szerint nem is Hadyházy volt a tüntetésért felelős szervező.

Akkor mi van?
Ja, hogy ugyanahhoz a pár száz/ezer fős csoporthoz tartozott, és ez már Bayer szerint jogalap?
Csakúgy, mint a blog szerzője szerint?

Szóval nem az.
Nem tetszik? Bad luck. Csak éppen ez a világon semmire nem jogosítja sem a szerzőt, sem azt a mocskosszájú tahót akit Bayer Zsoltnak hívnak.

Ma még. Ahogy haladunk a (nemzeti)szocialzmus felé vezető úton, ez úgy is csak idő kérdése.
A régi szép időkben volt felségsértés, aztán a még “szebb” időkben kormányzósértés, és mivel gőzerővel zajlik a restauráció, ez egyáltalán nem elképelhetetlen.
Ez sem.

Jakab.gipsz 2019.01.29. 16:15:31

Egy bölcsész, úgy beszél mint egy kocsis, egy állatorvos úgy viselkedik mint egy pojáca, egy diákleány pedig úgy beszél, mint egy proli prosti.

És ez mind a sátánfajzat globalista Soros bűne, és az általa kreált, politikailag korrekt nyitott társadalomé. Nem értem a panaszt, Ti akartátok, íme az eredmény.

6.Lenin 2019.01.29. 16:15:45

1)
-Kérem, mondja el, mi is történt valójában.
-Tisztelt bíró úr, az a szemét visszaütött.

2)

-Pistike, miért bántottad Józsikát?
-Ő kezdte.

Ha már nincs valódi mondanivaló, valamivel szórakoztatni kell a választókat.
Ez van, sajnos.

chrisred 2019.01.29. 16:22:04

@Jakab.gipsz: Ez a nyitott társadalom, amit nálunk a rendszerváltó politikusok csinálnak majdnem három évtizede, és most 2019-re érte el a csúcspontját a nemzeti mezbe csomagolt putyinizmussal? Ebből, köszönöm, többet nem kérnék.

élhetetlen 2019.01.29. 16:36:33

Függetlenül a politikai kultúrától, kedves blogíró, itt elcsúsztál. „hogy az 5. számú párttagkönyv tulajdonosának teljes mértékben igaza van„. Nincs igaza. Az egyik, az „Orbán geci, Áder nyeli” transzparensért Orbán, vagy Áder is beperelhette volna az egész tüntetést, vagy a transzparensvívőt. Nem tették, így nem tudjuk, mi lett volna egy bírósági döntés. Bayer személyesen, személy szerint Hadházynak mondott olyat, amiért beperelhette, és beperelte. Nem látod a két eset közötti különbséget?
Na, csak ennyi.

BiG74 Bodri 2019.01.29. 16:37:28

Ember nézd már meg lovat amin ülsz, merre lehet a feje?

BiG74 Bodri 2019.01.29. 16:39:48

@6.Lenin:
Iljics elvtárs, a mondanivaló a szemed előtt, csak köpsz rá, mert nem illik a világnézetedbe.

illaim 2019.01.29. 16:49:32

@Jakab.gipsz: te meg a Fletó áldozata vagy, mert bezáratta az OPNI-t ! LOL

6.Lenin 2019.01.29. 17:21:08

@BiG74 Bodri:

Mi lenne az a mondanivaló, amit Hadházy, Bettike, vagy Blankácska kínál?
Vasárnap győznek, hétfőn mi lenne?

morph on deer 2019.01.29. 18:03:05

@6.Lenin:
Szerinted ki- és mivel bántotta (meg) Bayert, amiért “vissza” kellett ütnie?

Vagy az már érdektelen, mint ahogy az is, hogy melyik irányban is üt “vissza”?

Netán a helyettesítés néven közismert pszihés állapot demonstrációját láthattuk, mely szerint azzal szemben aki valójában a sérelmet okozta, a sértett nem mer/tud fellépni, ezért aztán a frusztrációja levezetése képpen hazamegy és elveri az asszonyt, gyereket, kutyát, stb, azaz “(be)helyettesít”..?

Esetleg: majd ő megvédi orbánt?

“Köszöntelek nemes lovag,
Szép a ruhád, szép a lovad”
- ahogy az egyfejű, azaz a család szégyene, név szerint Süsü fogalmazott :)

chrisred 2019.01.29. 18:16:05

@6.Lenin: Nálad az a lehetőség létezik mondanivalóként, hogy csak akkor lehet igazad, ha megszerzed a hatalmat?

inteligencs elenzeki 2019.01.29. 18:16:33

Bayer nem azt mondta hogy "Hadházy geci, Széll Detti nyeli," hanem csak megkérdezte, hogy mit szólnának hozzá, ha az ő tüntetésén ez lenne valaki transzparensén.

Amit nem értek, hol fogható meg jogilag ezzel Bayer. Hiszen még csak véleményt sem nyilvánított, és de facto nem is sértett, csak kérdezett.

6.Lenin 2019.01.29. 18:27:56

@morph on deer:

Valószínűleg a bíró mumszos volt, amikor a feltételes módról volt szó az ált. suliban. A kúriás is. biztos járvány volt akkor. Vagy elfogultak lennének politikailag? Nem lennék meglepve. Emberek ők is, és pontosan annyira korruptak, mint mások is.

Én általánosságban írtam a "visszaüt"-öt. írhattam volna én is, hogy ki kezdte, de erre a nyilvánvaló válasz, hogy a másik. Nem említettem oldalt mellesleg.

6.Lenin 2019.01.29. 18:30:02

@chrisred:

Nem lehet megkérdezni, hogy miért is pedáloznak a hatalomért? Hobbi?

chrisred 2019.01.29. 18:38:24

@6.Lenin: Nem tudok róla, hogy Blanka ilyesmire utalt volna bármikor is.

chrisred 2019.01.29. 18:45:10

@Comte de Gippaud: Öntsünk tiszta vizet a nyílt kártyák közé:

"Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő személyiségi jog megsértése miatt perelte be Bayer Zsoltot két írása miatt. A pert tavaly márciusában első fokon, most pedig másodfokon is megnyerte, így a döntés jogerős lett: Bayer Zsoltnak a perköltségen túl 15 napja van, hogy fizessen 300 ezret a képviselőnek, és bocsánatot kell kérnie levélben, amit a blogján, ahol az írások megjelentek, 30 napig elérhetővé kell tennie – írja az Index.

Bayer 2017. október 31-én a blogján azt írta: "Úgyhogy át lehet vonulni a városon egy transzparenssel, amire ez van írva:

HADHÁZY GECI, SZÉL DETTI NYELI.”

Tehát nem kérdezte, és nem feltételes módban, hanem állította a blogjában kijelentő módban, hogy ezt meg lehet tenni.

6.Lenin 2019.01.29. 18:46:12

@chrisred:

Miért tépi a mocskos száját? Nem a hatalomért? Vagy nem azért dobták be a köztudatba?
Vagy csak szórakozásból, vagy így nevelték?

Mi lesz, ha vasárnap nyernének, hétfőn már nem is lesz nekik érdekes a buli?

chrisred 2019.01.29. 18:57:55

@6.Lenin: Mert hoztak egy törvényt, ami minden bizonnyal érinteni fogja a jövőjét, mert minden bizonnyal munkából kell megélnie, ellentétben a politikusokkal. Bárki odamehetett, akit zavarta a rabszolgatörvény, és beszédet tarthatott volna - a maga frazeologiája szerint.

6.Lenin 2019.01.29. 19:02:45

@chrisred:

Ha visszavonnák a rabszolga törvényt, feloszlana az ellenzék ?
Észnél tetszel lenni.

chrisred 2019.01.29. 19:07:12

@6.Lenin: Hát, rabszolgatörvény elleni tüntetéseket nem tudnának többé szervezni, az biztos. :)

6.Lenin 2019.01.29. 19:43:34

@chrisred:

És Blanka elindul egy Kazinczy versenyen a szép magyar nyelv érdekében.

chrisred 2019.01.29. 20:03:31

@6.Lenin: Csak ne Bayer legyen a pontozóbíró.

6.Lenin 2019.01.29. 20:09:57

@chrisred:

Ha már nem lenne kit szidni, miért ne lehetne?

chrisred 2019.01.29. 20:35:24

@6.Lenin: Magyarország egy váratlan pálfordulattal jogállammá változna át? Ahhoz kevés egy törvény visszavonása.

Roan 2019.01.29. 20:48:25

Még szerencse, hogy egyelőre nem létezik a kollektív büntetés, és így jogosan adott igazat a bíróság Hadházynak. Bayer a transzparenst vivőnek ugorhatott volna neki, de árnyékra vetődött. És nem érti...

6.Lenin 2019.01.29. 21:00:26

@chrisred:

Tudom, hogy kevés. A jogállamhoz át kéne adni a hatalmat is, hogy mások szarjanak a jogra.

Egy dolog, ami nagyon hiányozhat egyeseknek, a hatalom. De utána miért lenne jogállam? 2010 előtt volt? 94-ben volt? Hatalom igen.

chrisred 2019.01.29. 21:17:30

@6.Lenin: Akinek a jogait, vagy a jogérvényesitési lehetőségeit sárba tiporják, nem sok elégtételt talál abban, hogy korábban sem volt jobb a helyzet. Bizony, az emberek az utcára mentek és tüntettek 94 után meg 2010 előtt is. Akkor el is lettek zavarva a jogtiprók, most erre nincs esély.

morph on deer 2019.01.29. 21:19:11

@6.Lenin:
“Vagy elfogultak lennének politikailag? Nem lennék meglepve.”

Ahhoz miért kell politikai elfogultság, hogy egy mocskosszájü csinovnyikot rendreutasítson az, akinek amúgy ez a dolga?

Szerinted az lenne egyébként a normális, amit ez a Bayer nevű gyökér képvisel, és mindenkinek kötelessége eltűrni, ha a személye ellen csahol, és bólogatni az aljadék dolgaira, ha döntenie kell vele kapcsolatban?

Miért kéne?
Mert ő a “nemzetthy” (bunkó) bunkósbot, és mint olyan szent és sérthetetlen?
Oh no, darling.

Amúgy nem kellett oldalt megnevezned, mivel a történet NEM úgy kezdődött, hogy Hadházy a derült égből beperelte Bayert, arról már nem is beszélve, hogy neked a bírák elfogultságát, sőt, megvásárolhatóságát is sikerült megemlítened, ami pedig eléggé egyértelműen egy irányba mutat.

Csak hogy tudd.
Bár az igaz, hogy egy darabig még voltak illúzióim az értékitéletedet illetöen, de az is, hogy ez már elmúlt, kösz.
Azaz: nem fáradoztál feleslegesen.
Van ez így.

BiG74 Bodri 2019.01.29. 23:19:47

@6.Lenin:
Ami az orrod előtt van az az ellenzék radikalizálódása az eszközök terén. Egy olyan változásba hajtja bele a mindent akarnok azokat az erőket, melyek nem mindenben értenek egyet vele, mely törvényszerűen kitermeli a vulgáris megnyilatkozásokat, és erőszakos tetteket. S teszi ezt úgy, hogy valójában ő maga így tudott hatalomra kerülni és ott maradni, mert a legyőzött oldal eddig erre nem volt hajlandó. Akkor kevés lesz a széplelküség, hogy hát 18 évesen így beszélni, meg hadházy is geci. Meg így zavazókat veszt az ellenzék! Pont le fogják szarni, mert a fidesz erőből hajlítgat mindent, hogy előnye legyen. Erre csak az erő a válasz, ami a legrosszabb forgatókönyv két okból is!

6.Lenin 2019.01.30. 09:26:49

@chrisred:

Persze, hogy nincs esély, hiszen akik most szeretnének hatalomra kerülni, azok már többször is bizonyították az alkalmatlanságukat.
Más meg nincs, pedig esély lenne, hiszen többen vannak, akik nem a kormánypártra szavaztak.
Az esélytelenség az önámítás, a tehetségtelenség beismerése.
A hazugságokra nem vevők a választók.
Ennyi.

6.Lenin 2019.01.30. 09:29:44

@morph on deer:

1re inkább elszakadsz a valóságtól, de Gyurcsányban bízni ezen nem is csodálkozom.
Az igazságszolgáltatás a hatalom része, tehát éppen olyan korrupt, mint a többi része.

6.Lenin 2019.01.30. 09:31:46

@BiG74 Bodri:

Vagyis az ellenzéknek nincs hihető, elfogatható mondanivalója. A többi rizsa.

chrisred 2019.01.30. 10:35:23

@6.Lenin: Ez nekem jòkora mellébeszélésnek tűnik.. Most akkor a választók esélytelenek, hogy elzavarják a jelenleg hatalmon lévőket vagy sem?

6.Lenin 2019.01.30. 10:47:58

@chrisred:

Miért lennének esélytelenek? Több a nem kormánypártra szavazó, mint akik támogatják (?). Bár a 20-30-40 % biztos nem szavazók okait nem ismerjük. Lehetnek köztük támogatók is, bárkik.

De nincs akik ezt az esélyt ki tudnák használni, pedig a győztes mindent visz. Erős felhatalmazással rendelkezhetnének. De nincsenek, de erről nem a választók tehetnek.

Amíg valaki nem állapítja meg a halál beálltát, addig mindig van esélyed a túlélésre. Tehát bármikor jöhetne valaki, akit mindenki eltudna fogadni, és kínálna olyasmit, amitől mindenki hepi lehetne.

Akkor szűnne meg az esély, ha-ahogy Orbán mondta-/ha a kormánypárt támogatottsága elérne 60-65 %-ot. Akkor még nekem se lenne esélyem.

chrisred 2019.01.30. 11:11:39

@6.Lenin: Nem egy valakinek kellene jönnie, hanem 30-40 valakinek, ennyi egyéni körzetben kell mandátumot veszitenie a jelenlegi kormánypárt(ok)nak ahhoz, hogy a képviselőinek száma 100 alá essen.

6.Lenin 2019.01.30. 11:36:38

@chrisred:

Szerintem a mai ellenzéki oldalon 30-40 -de inkább 10-20--emberke nem enged érvényesülni sok száz tehetséges embert, de mindenképpen kellene egy, aki mögé ezek fel tudnának sorakozni, de MIVEL IS?
Szerinte ez hiányzik a legjobban. Rövidtávon-10-20 éven belül-jelenleg senki nem tudna olyasmit kínálni, amit ilyen hosszú időtávon belül a választók el tudnának fogadni.
LEHETŐLEG MA KELL(ENE) MINDEN. Az meg nem megy, nincs semmi alapja. Rövidtávon mindenki-a mai választékból-bukna.
Szerintem.

Ha bizonytalanná válna kormányzás-nem lenne stabil többség-az ország végleg eltűnne, mint gyarmat tengődhetnénk tovább. Soha többet-gazdaságilag- nem lenn még ennyi önállóságra sem esélyünk.

chrisred 2019.01.30. 11:59:58

@6.Lenin: Nem látok semmi összefüggést a stabil kormányzás és a gyarmati függőség között. Kádárék kimozdíthatatlanok voltak a hatalomból, mégis mindössze csak orosz gyarmati helytartók voltak.
És azt sem értem, miért kellene azoknak a tehetséges embereknek felsorakozniuk bárki mögött. Ha tényleg tehetségesek és értik a szakmájukat, vállalják is fel az önálló felelősséget, ne bújjanak mások háta mögé.

6.Lenin 2019.01.30. 12:42:16

@chrisred:

Nem látsz összefüggést, az a te bajod.

több száz me-e nem lehet egy országnak. Mindenhol csak 1 drb vezető van.

chrisred 2019.01.30. 12:47:00

@6.Lenin: Kivéve mondjuk az örökké gyarmati sorban sínylődő Svájcot.

6.Lenin 2019.01.30. 12:51:35

@chrisred:

Mi köze Mo-nak egy pénzmosodához?

chrisred 2019.01.30. 13:23:44

@6.Lenin: Nálunk a pénzmosodához csak az elitnek van köze.

6.Lenin 2019.01.30. 13:52:25

@chrisred:

Miért, Svájcban mindenki mos, még az utcaseprő, és a wc-s néni is?

chrisred 2019.01.30. 14:15:42

@6.Lenin: Ahogy nálunk mindenkinek van haverja, akinek az offshore cége letelepedési kötvényekkel foglalkozik.
süti beállítások módosítása